TARIKH: | 17 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4S5, 4K6 & 4K1 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) 11.30-12.05 p.m (35 minit) 12.05-12.40 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5:34/34 orang 4K6:27/27 orang 4K1:33/33 orang |
TAJUK: | Konsep dan Pengertian Tamadun. |
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: | Mencirikan masyarakat yang dianggap bertamadun. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Masyarakat yang bersatu dalam organisasi. |
ISTILAH/KONSEP: | Tamadun, |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Dalam sesi tugasan, guru telah meminta pelajar meneyenaraikan pandangan-pandangan yang telah diutarakan oleh sarjana islam dan barat. |
CATATAN: | Guru mendapat jadual yang baru. Oleh itu, terdapat perubahan kelas yang di ajar. Guru baru memulakan tajuk yang pertama disebabkan terdapat kelas yang baru pertama kali masuk. |
TARIKH: | 17 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 10.20-11.30 a.m |
BIL. PELAJAR: | 32/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini pelajar dapat:
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Sedia berkorban untuk mempertahankan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | Nasionalisme, nasionalis |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru mengaitkan pembelajaran dengan tajuk dasar imeperialisme yang telah dijalankan oleh kuasa Barat di Asia Tenggarayang seterusnya telah mencetuskan nasionalisme di rantau tersebut. Namun, masih terdapat beberapa orang pelajar yang masih belum memahami dasar imperialisme Barat. Guru memberi penerangan secara ringkas. |
CATATAN: | Terdapat sesetengah pelajar di dalam kelas ini yang sering tidak menumpukan perhatian di dalam kelas. |
TARIKH: | 18 Januari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4K6 & 4K5 |
MASA: | 9.45-10.55 a.m 12.05-12.40 p.m |
BIL. PELAJAR: | 4K6:27 orang 4K5: 38 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | Kemahiran rekacipta dan evolusi teknologi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | Dinasti, demokrasi dan teokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Dalam sesi tugasan, guru meminta pelajar menyenaraikan setiap sumbangan tamadun awal. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 18 Januari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4S3 |
MASA: | 10.55-12.05 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 39/39 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif dalam perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan teokrasi. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru mengimbas kembali mengenai latar belakang zaman prasejarah dan seterusnya perbandingan antara tahap-tahap dalam zaman tersebut. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 19 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 9.45-10.20 a.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K7:29/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Mempertahankan kedaulatan negara |
ISTILAH/KONSEP: | Nasionalis, nasionalisme |
REFLEKSI: | Hasil pembelajaran tercapai. Dalam sesi tugasan, guru menggunakan rajah untuk merangsang pelajar menganalisis setiap satu faktor. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 19 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K5. |
MASA: | 11.30-12.40 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 37/38 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersama membina kegemilangan negara |
ISTILAH/KONSEP: | Raja, monarki, teokrasi dan mutlak. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 20 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit |
BIL. PELAJAR: | 5K7:28/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | Tujuan perjuangan tokoh. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | semangat menentang penjajah. |
ISTILAH/KONSEP: | nasionalis |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru menceritakan perkembangan nasionalisme pada peringkat awal (tahap 1) dan seterusnya tahap 2. Guru juga meminta pelajar membandingakan tahap 1 dan kedua. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 13 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4S5 & 4S3 |
MASA: | 11.30-12.40 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5: 34/34 orang 4S3: 37/39 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | nomad, urbanisasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru meminta pelajar melabel peta bagi menunjukkan setiap lokasi tamadun awal yang bermula di lembah sungai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 21 Januari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 4K1 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m ( 70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 31/33 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | nomad, urbanisasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru meminta pelajar melabel peta bagi menunjukkan setiap lokasi tamadun awal yang bermula di lembah sungai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 21 Januari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 4K5 dan 4K6 |
MASA: | 9.40-10.40 a.m (60 minit) 10.40-11.40 a.m (60 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K5:38/38 orang 4K6: 26/27 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Patuh kepada peraturan dan undang-undang |
ISTILAH/KONSEP: | Republik, demokrasi, colasseum |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 22 Januari 2011 (Sabtu Ganti) |
KELAS: | 4S5, 4K6 & 4K1 |
MASA: | 7.05-8.05 a.m 10.50-11.20 a.m 11.20-11.50 a.m |
BIL.PELAJAR: | 4S5:33/34 orang 4K6: 26/27 orang 4K1: 33 orang. |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan |
ISTILAH/KONSEP | - |
REFLEKSI KENDIRI: | - |
No comments:
Post a Comment