TARIKH: | 03 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 10.20-11.30 a.m (70 Minit) |
BIL. PELAJAR: | 32 orang |
TAJUK: | Pendedahan sukatan pelajaran |
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat mengetahui sukatan matapelajaran secara keseluruhan. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks. |
KBKK: | Kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | - |
ISTILAH/KONSEP: | - |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar.. |
CATATAN: |
|
TARIKH: | 03 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4K6 |
MASA: | 11.30-12.05 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 31 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat memahami pembentukan tamadun awal manusia. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 1-3 |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Masyarakat yang bersatu dalam organisasi. |
ISTILAH/KONSEP: | Konsep tamadun |
REFLEKSI KENDIRI: | Pada awal sesi pembelajaran, guru terlebih dahulu memberi penerangan mengenai keadaan masyarakat pada zaman prasejarah bagi membina pemahaman pelajar dalam mengetahui tahap evolusi ketamadunan manusia. Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | Melabel peta dalam mengetahui lokasi-lokasi tamadun awal dunia. |
TARIKH: | 04 Januari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4K7, 4K8 dan 4K5. |
MASA: | 7.05- 8.15 a.m 10.55-11.30 a.m 12.05-12.40 p.m |
BIL. PELAJAR: | 4K7: 30 orang 4K8: 33 orang 4K5:37 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat memahami pembentukan tamadun awal manusia. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 1-3 |
KBKK: | Mentafsir peta |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Masyarakat yang bersatu dalam organisasi. |
ISTILAH/KONSEP: | Konsep tamadun |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | Melabel peta dalam mengetahui lokasi-lokasi tamadun awal dunia. |
TARIKH: | 04 Januari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4K6 |
MASA: | 9.45-10.55 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 31 orang |
TAJUK: | 1.1 Sumbangan Tamadun Mesir, Indus, Hwang Ho dan Mesir Purba. |
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 2-3 |
KBKK: | rekaan peralatan tamadun awal mengutamakan kepentingan fungsi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan monarki. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pada subtopik ini, dibincangkan sumbangan secara ringkas dalam kesemua tamadun awal. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 05 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K5 |
MASA: | 8.15-9.25 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 38 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 2-7 |
KBKK: | Kemahiran rekacipta dan evolusi teknologi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan teokrasi. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 05 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 9.45-10.20 a.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan takrif imperialisme serta memahami faktor-faktor imperialisme barat di Asia Tenggara. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 1-7 |
KBKK: | Menganalisis fakto-faktor imperliasme (euro-centric) |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berbangga dengan keistimewaan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | imperialisme dan imperialis. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Namun, guru memastikan pemahaman murid mengenai dasar imeperialisme kerana terdapat sesetengah pelajar yang masih belum faham. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 05 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K7 dan 4K8 |
MASA: | 10.55-11.30 a.m (35 minit) 11.30-12.40 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K7: 30 orang 4K8:33 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 2-7 |
KBKK: | Kemahiran rekacipta dan evolusi teknologi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan teokrasi. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: |
TARIKH: | 06 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 Minit) |
BIL. PELAJAR: | 32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat merasionalkan keistimewaan Asia Tenggara yang menarik minat imperialis Barat. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks 5-7. |
KBKK: | Sebab dan akibat. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Sedia bertanggungjawab mempertahankan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | Birokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Latihan diberikan untuk mengukuhkan pemahaman murid mengenai tajuk. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 06 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4K8 dan 4K6 |
MASA: | 9.45-10.55 a.m (70 minit) 10.55-12.05 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K8: 33 orang 4K6: 31 orang. |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat memahami proses pembentukan setiap tamadun awal dunia. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 9-16 |
KBKK: | pembangunan lahiriah dan rohaniah dalam setiap tamadun. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kepimpinan cemerlang |
ISTILAH/KONSEP: | Nomad, polytheistic, tamadun. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 07 Januari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 4K5 dan 4K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) 10.40-11.40 a.m (60 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K5: 37 orang. 4K7: 30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat memahami proses pembentukan setiap tamadun awal dunia. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 9-16 |
KBKK: | pembangunan lahiriah dan rohaniah dalam setiap tamadun. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kepimpinan cemerlang. |
ISTILAH/KONSEP: | Nomad, polytheistic, raja. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
No comments:
Post a Comment