TARIKH: | 10 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K2 dan 5K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) 10.20-11.30 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K2: 30 orang 5K7: 32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan lokasi-lokasi kuasa imperialis di Asia Tenggara serta faktor-faktor mereka menjalankan dasar imperialisme. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: | Kemahiran berfikir secara kritis dan kreatif. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Gerakan membebaskan tanah air. |
ISTILAH/KONSEP: | imperialisme dan imperialis. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | Guru mendapat jadual yang baru. Oleh itu, terdapat perubahan kelas yang di ajar. |
TARIKH: | 10 Januari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4K6 |
MASA: | 11.30-12.05 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 31 orang. |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks 2-7. |
KBKK: | Kemahiran rekacipta dan evolusi teknologi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan Teokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 11 Januari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4K6, 4S3 dan 4K5. |
MASA: | 9.45-10.55 a.m 10.55-12.05 a.m 12.05-12.40 p.m |
BIL. PELAJAR: | 4K6:31 orang 4S3: 40 orang 4K5: 37 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 2-7 |
KBKK: | Kemahiran rekacipta dan evolusi teknologi. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan Teokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | 4S3 merupakan kelas baru dalam jadual guru. Maka, penerangan secara ringkas dan efektif diberikan. |
TARIKH: | 12 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K5 |
MASA: | 11.30-12.40 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 37 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Pelajar dapat menyatakan sumbangan setiap tamadun awal secara ringkas serta mengetahui faktor-faktor mengapa masyarakat pada zaman tamadun awal memilih lembah sungai sebagai penempatan kekal. |
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif dalam perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja dan teokrasi. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 12 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K7 dan 5K2. |
MASA: | 9.45-10.20 a.m (35 minit) 10.55-11.30 a.m ( 35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K7:32 orang 5K2:30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berbangga dengan keistimewaan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | - |
REFLEKSI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 12 Januari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K5. |
MASA: | 11.30-12.40 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 37 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks 11-34. |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja, monarki, teokrasi dan mutlak. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Dalam sesi perbincangan, guru mengaitkan ciri-ciri dalam setiap tamadun dengan ciri-ciri tamadun secara umum. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 13 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 5K7 dan 5S5 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) 9.45-10.20 a.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K7:32 orang 5S5: 30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 9-13 dan buku rujukan |
KBKK: | Mengenalpasti faktor perubahan dan impak dari perubahan tersebut. |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | semangat menentang penjajah. |
ISTILAH/KONSEP: | Birokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 13 Januari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4S3 |
MASA: | 11.30-12.40 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 40 orang. |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks 11-34. |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | Raja, monarki, teokrasi dan mutlak. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 14 Januari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 5S5 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m ( 70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 8-13 |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Semangat menentang penjajah |
ISTILAH/KONSEP: | Birokrasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: |
TARIKH: | 14 Januari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 4K5 dan 4K6 |
MASA: | 9.40-10.40 a.m (60 minit) 10.40-11.40 a.m (60 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K5:37 orang 4K6: 31 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks m/s 14-34 |
KBKK: | - |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif |
ISTILAH/KONSEP: | Raja, monarki, teokrasi, mutlak |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
CATATAN: | - |
No comments:
Post a Comment