TARIKH: | 21 Mac 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4S5 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5:34/34 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
REFLEKSI KENDIRI: | Ulasan : Keputusan pelajar dalam kelas ini menunjukkan separuh daripada kelas lulus. Kebanyakan pelajar yang gagal adalah disebabkan kegagalan mereka dalam menjawab soalan dalam bahagian esei. Oleh yang demikian, guru memberi penekanan mengenai cara-cara menjawab esei berdasarkan format yang betul. |
TARIKH: | 21 Mac 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 9.45 -10.55 a.m (70 minit) |
BIL.PELAJAR: | 29/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
REFLEKSI KENDIRI | Ulasan: Keputusan pelajar menunjukkan hanya beberapa orang pelajar yang lulus. Segelintir pelajar bersikap sambil lewa dalam menjawab soalan peperiksaan. Pelajar masih lagi belum dapat menguasai konsep atau istilah yang penting dalam tajuk. Oleh yang demikian, guru mengulang kaji kembali konsep serta istilah yang penting dalam mengukuhkan pemahaman pelajar. |
TARIKH: | 21 Mac 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4K6 |
MASA: | 11.30-12.05 a.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 29/30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini pelajar dapat:
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
REFLEKSI KENDIRI: | Ulasan: Keputusan peperiksaan amat mengecewakan. Hanya beberapa orang pelajar yang lulus. Pelajar lemah dalam bahagian struktur dan esei. Rata-rata pelajar memberi alasan tidak tahu bagaimana hendak menjawab soalan esei. |
TARIKH: | 21 Mac 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K4 |
MASA: | 12.05-12.40 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 36/39 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berkorban demi negara. |
ISTILAH/KONSEP: | Anti-British, maruah bangsa, pejuang bangsa. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru pertama kali masuk ke kelas ini disebabkan perubahan jadual. Justeru itu, guru menyambung tajuk daripada guru sebelum ini, Guru membahaskan secara ringkas mengenai tajuk seterusnya pelajar diminta memberi pendapat serta menghuraikan secara ringkas mengenai sebab-sebab penentangan pemimpin tempatan yang rata-ratanya mempunyai sebab yang sama mennetang pihak penjajah. |
TARIKH: | 22 Mac 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4S3 & 4K6 |
MASA: | 8.15-9.25 a.m (70 minit) 9.45-10.55 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S3:39/40 orang 4K6:30/30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
REFLEKSI KENDIRI: | Ulasan: 4S3: keputusan pelajar memuaskan. terdapat beberapa oarang pelajar mendapat A. Manakala, teradapat juga beberapa orang pelajar gagal. Guru memberi penekanan dalam menjawab esei. 4K6: Guru membincangkan secara terperinci jawapan bagi soalan esei. Guru memberikan rangka isi dan meminta pelajar menukarkan dalam bentuk esei yang lengkap. |
TARIKH: | 23 Mac 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K4 |
MASA: | 9.45-10.55 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K4:36/39 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Sedia mempertahankan maruah bangsa |
ISTILAH/KONSEP: | Gerakan Islah, Kaum Muda, Kaum Tua, Pan Islamisme. |
REFLEKSI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pelajar menunjukkan minat dalam menetahui gerakan nasionalisme yang berlaku di Tanah Melayu di mana perjuangan tokoh-tokoh tempatan yang telah dipelajari sebelum telah diteruskan oleh golongan intelektual pada masa tersebut. |
TARIKH: | 23 Mac 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 10.55-11.30 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 28/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Kebanggaan warisan bangsa dan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | negara bangsa, kerajaan, piagam |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelaajran tercapai. |
TARIKH: | 23 Mac 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K1 |
MASA: | 12.05-12.40 a.m |
BIL. PELAJAR: | 29/33 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
REFLEKSI KENDIRI: | Ulasan: Keputusan pelajar kurang memuaskan kerana hanya beberapa orang sahaja yang lulus. |
TARIKH: | 24 Mac 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4S5 & 4S3 |
MASA: | 10.55-11.30 a.m (35 minit) 11.30-12.40 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5: 31/34 orang 4S3: 29/31 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
TARIKH: | 24 Mac 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4K6 |
MASA: | 8.15-9.25 a.m ( 70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 30/30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: | Kepimpinan berwibawa membentuk kedaulatan negara |
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | agraria, maritim |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
TARIKH: | 25 Mac 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K7:29/33 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Keunikan sistem pemerintahan kerajaan Melayu. |
ISTILAH/KONSEP: | Lembaga, Buapak, Sulu, Perut, Menobat. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
TARIKH: | 25 Mac 2011 (Jumaat) 5K4 |
MASA: | 10.40-11.40 a.m |
BIL.PELAJAR | 37/39 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: |
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | mempertahankan negara |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
No comments:
Post a Comment