TARIKH: | 07 Februari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 4S5, 4K6 & 4K1 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit) 11.30-12.05 p.m (35 minit) 12.05-12.40 p.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5:34/34 orang 4K6:21/28 orang 4K1:30/33 orang |
TAJUK: | Aspek Peningkatan Tamadun (Yunani, Rom, India dan China) |
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Masyarakat yang bersatu dalam organisasi. |
ISTILAH/KONSEP: | Oligarki, aristokrasi, tirani, diktator, demokrasi, republik |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pelajar dapat membanding beza sistem pemerintahan dan pentadbiran yang telah diamalkan oleh setiap tamadun. |
TARIKH: | 07 Februari 2011 (Isnin) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 10.20-11.30 a.m |
BIL. PELAJAR: | 11/32 orang |
TAJUK: | BAB 2: Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia Kedua.
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini pelajar dapat:
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Sedia berkorban untuk mempertahankan negara. |
ISTILAH/KONSEP: | Nasionalisme, nasionalis |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pelajar dapat mengetahui latar belakang setipa tokoh serta menganalisis sebab penentangan mereka menentang penjajah. |
TARIKH: | 08 Februari 2011 (Selasa) |
KELAS: | 4K6, 4S3 & 4K5 |
MASA: | 9.45-10.55 a.m 10.55-12.05 a.m 12.05-12.40 p.m |
BIL. PELAJAR: | 4K6:- 4S3; 38/40 orang 4K5: 35/38 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersikap kreatif dan inovatif. |
ISTILAH/KONSEP: | aristokrasi, republik, demokrasi, konsul |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pelajar dapat membuat perbandingan dlam aspek pemerintahan dan pentadbiran serta perundangan dalam setipa tamadun. pelajar juga dapat menganalisis ciri-ciri pemerintahan yang telah diamalkan oleh masyarakat dlaam tamadun awal. |
CATATAN: | Waktu kelas 4K6 adalah sesi perhimpunan tingkatan empat. |
TARIKH: | 09 Februari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 9.45-10.20 a.m (35 minit) |
BIL. PELAJAR: | 5K7:29/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat :
|
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Mempertahankan kedaulatan negara |
ISTILAH/KONSEP: | Nasionalis, nasionalisme |
REFLEKSI: | Hasil pembelajaran tercapai. Dalam sesi tugasan, guru menggunakan rajah untuk merangsang pelajar menganalisis setiap satu tokoh. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 09 Februari 2011 (Rabu) |
KELAS: | 4K5. |
MASA: | 11.30-12.40 a.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 37/38 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersama membina kegemilangan negara |
ISTILAH/KONSEP: | Raja, monarki, teokrasi dan mutlak. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. |
TARIKH: | 10 Februari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 5K7 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m (70 minit |
BIL. PELAJAR: | 5K7:23/32 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | semangat menentang penjajah. |
ISTILAH/KONSEP: | nasionalis |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru menceritakan serba sedikit mengenai tokoh-tokoh tempatan. Kesemua mereka mempunyai sebab-sebab yang sama menentang British dan di antaranya ialah disebabkan dasar pentadbiran British dan kehilangan kuasa dan pengaruh pembesar tempatan. |
CATATAN: | - |
TARIKH: | 10 Februari 2011 (Khamis) |
KELAS: | 4S5 & 4S3 |
MASA: | 11.30-12.40 p.m (70 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4S5: 32/34 orang 4S3: 40/40 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan. |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Berinovatif dalam setiap perancangan. |
ISTILAH/KONSEP: | nomad, urbanisasi |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Guru meminta pelajar menambah maklumat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai tokoh-tokoh perluasan kuasa dalam setiap tamadun seperti Alexander The Great, Augustus Caesar, Shih Huan Ti dan sebagainya. |
TARIKH: | 11 Februari 2011 (Jumaat) |
KELAS: | 4K1, 4K5 dan 4K6 |
MASA: | 7.05-8.15 a.m ( 70 minit) 9.40-10.40 a.m (60 minit) 10.40-11.40 a.m (60 minit) |
BIL. PELAJAR: | 4K1:31/33 orang 4K5:38/38 orang 4K6: 28/30 orang |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Kejituan idea membentuk negara |
ISTILAH/KONSEP: | - |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pelajar dapat membandingkan sistem pendidikan di dalam setiap tamadun. Selain itu, pelajar dapat mengetahui ilmuwan dan tokoh-tokoh penting lahir dari pelaksanaan sistem pendidikan dalam tamadun tersebut contohnya Herodotus, Plato dan Aristotle. |
TARIKH: | 12 Februari 2011 (Sabtu Ganti) |
KELAS: | 4K6, 4S3 & 4K5 |
MASA: | 7.05-8.05 a.m 10.50-11.20 a.m 11.20-11.50 a.m |
BIL.PELAJAR: | 4S5:33/34 orang 4K6: 26/27 orang 4K1: 33 orang. |
TAJUK: |
|
HASIL PEMBELAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
AKTIVITI: |
|
BBM: | Buku teks dan buku rujukan |
KBKK: |
|
NILAI/UNSUR TINGKAH LAKU PATRIOTISME: | Bersama membina kegemilangan negara. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hasil pembelajaran tercapai. Pemahaman pelajar dalam perbincangan di uji dalam sesi tugasan. |
No comments:
Post a Comment