TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 09/08/2010 |
MASA: | 11.30-12.40 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | PENILAIAN PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dalam buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan dalam asas Fardhu Ain. |
REFLEKSI KENDIRI: | kelas berjalan dengan lancar |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 09/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Berpegang teguh dengan agama Allah |
BAHAGIAN: | Ayat kefahaman (Surah Al-Baqarah 256) |
FOKUS: | Menghindari amalan taghut |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Menambahkan amalan kebajikan. |
REFLEKSI KENDIRI: | Dua objektif tercapai. Pelajar kurang memberi tumpuan dalam tajuk ini. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 09/08/2010 |
MASA | 4.00-5.10 petang |
TAJUK | Berpegang teguh dengan agama Allah |
BAHAGIAN | Ayat Kefahaman (Surah Al-Baqarah 256) |
FOKUS | Menghindari amalan taghut. |
KAEDAH | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI | Menambahkan amalan kebajikan. |
REFLEKSI KENDIRI | Guru menekankan pemahaman pelajar dalam memahami konsep taghut sumbangsaran mengenai ke arah menuju ke jalan yang benar iaitu agama islam. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 10/08/2010 |
MASA: | 11.30-12.40 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | Penilaian PAFA |
FOKUS: | Pelajar dapat menjawab soalan dengan betul. |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan ilmu pengetahuan |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar. |
TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 10/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Beriman kepada malaikat (Unit 3:Kesan Beriman kepada Malaikat) |
BAHAGIAN: | Akidah |
FOKUS: | Meyakini kewujudan malaikat. |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku rujukan PMR, buku teks dan papan tulis. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Bersyukur dengan nikamt Allah Taala. |
REFLEKSI KENDIRI: | Guru mengimbas kembali pembelajaran yang lepas mengenai malaikat. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 10/08/2010 |
MASA: | 3.25-4.35 petang |
TAJUK: | Beriman kepada Malaikat (Unit 3: Kesan Beriman kepada malaikat) |
BAHAGIAN: | Akidah |
FOKUS: | Meyakini kewujudan malaikat. |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku rujukan PMR, buku teks dan papan tulis. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Bersyukur dengan nikmat Allah Taala. |
REFLEKSI KENDIRI: | Guru mengimbas kembali pembelajaran yang lepas mengenai malaikat. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 11/08/2010 |
MASA: | 10.50-12.00 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | Penilaian PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dari buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan asas Fardhu Ain |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar. Sebahagian pelajar masih belum dapat menghabiskan penilaian PAFA mereka. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 11/08/2010 |
MASA: | 2.30-3.30 petang |
TAJUK: | Solat(Unit 3: Solat Jemaah dan kepentingannya) |
BAHAGIAN: | Ibadat |
FOKUS: | Tuntutan solat berjemaah |
KAEDAH: | Penerangan, melukis gambar dan perbincangan. |
BBM: | Buku teks , buku rujukan PMR dan papan tulis |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Mengamalkan solat secara berjemaah bersama-sama rakan-rakan di sekolah. |
REFLEKSI KENDIRI: | Proses perbincangan di antara guru dan pelajar berjalan dengan baik. Guru meminta beberapa pelajar melakukan demonstrasi di hadapan pelajar yang lain dalam mengetahui kedudukan imam dan makmum. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 12/07/2010 |
MASA: | 10.50-12.00 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | PENILAIAN PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dalam buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan dalam asas Fardhu Ain. |
REFLEKSI KENDIRI: | Pada sesi PAFA kali ini, pelajar yang sudah selesai menghabiskan PAFA diminta membaca kitab suci AL-Quran di bawah bimbingan guru. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 12/08/2010 |
MASA: | 1.15-2.15 petang |
TAJUK: | Saidina Abdul Rahman bin Auf Ahli Perniagaan berwawasan. |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuangan Tokoh Islam terdahulu. |
KAEDAH: | Penceritaan, penerangan dan perbincangan. |
BBM: | Buku teks, buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh Islam terdahulu berserta sirahnya. |
REFLEKSI KENDIRI: | Kesemua objektif tercapai. Guru menarik minat pelajar melalui proses penceritaan. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 13/08/2010 |
MASA: | 2.05-3.05 petang |
TAJUK: | Saidina Abdul Rahman bin Auf Ahli Perniagaan berwawasan. |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuagan Tokoh Islam terdahulu |
KAEDAH: | Penceritaan, penerangan dan perbincangan. |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh Islam terdahulu berserta sirahnya. |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi perhatian dalam tajuk ini. Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 13/08/2010 |
MASA: | 4.10-5.00 petang |
TAJUK: | Solat (Unit 3: Solat Jemaah dan kepentingannya) |
BAHAGIAN: | Ibadat |
FOKUS: | Tuntutan Solat berjemaah. |
KAEDAH: | Penceritaan, sumbangsaran dan penjelasan. |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Mengamalkan solat secara berjemaah bersama-sama rakan-rakan di sekolah. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hanya 3 objektif tercapai. Hanya sebahagian pelajar yang menumpukan perhatian dalam P&P. Objektif keempat akan disambung pada P&P yang seterusnya. |
No comments:
Post a Comment