TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 02/08/2010 |
MASA: | 11.30-12.40 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | PENILAIAN PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dalam buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan dalam asas Fardhu Ain. |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 02/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Khusyuk Solat dan kepentingan kepada kehidupan mukmin. |
BAHAGIAN: | Ibadat |
FOKUS: | Tunduk dan merendah diri ketika solat. |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Mendisiplinkan diri semasa berada di tempat solat. |
REFLEKSI KENDIRI: | Proses perbincangan terganggu akibat terdapat beberapa pelajar yang bermain dan tidak menumpukan perhatian ketika guru mengajar. Hanya dua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 02/08/2010 |
MASA | 4.00-5.10 petang |
TAJUK | Khusyuk Solat dan kepentingan dalam kehidupan mukmin. |
BAHAGIAN | Ibadat |
FOKUS | Tunduk dan merendah diri ketika solat |
KAEDAH | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI | Mendisiplinkan diri semasa berada di tempat solat. |
REFLEKSI KENDIRI | Kelas berjalan dengan lancar dan kesemua objektif telah tercapai. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 03/08/2010 |
MASA: | 11.30-12.40 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | Penilaian PAFA |
FOKUS: | Pelajar dapat menjawab soalan dengan betul. |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan ilmu pengetahuan |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dnegan lancar. |
TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 03/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Mencontohi dakwah Rasulullah s.a.w. |
BAHAGIAN: | Ayat Kefahaman (Surah Ali Imran 159) |
FOKUS: | Istiqamah dan tawakal dalam berdakwah. |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku rujukan PMR, buku teks dan papan tulis. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh-tokoh islam terdahulu beserta sirahnya. |
REFLEKSI KENDIRI: | Kesemua objektif tercapai. Pelajar dibahagikan kepada kumpulan serta mempersembahkan kreativiti masing-masing dalam menghayati sifat-sifat Rasulullah s.a.w dalam dakwahnya. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 03/08/2010 |
MASA: | 3.25-4.35 petang |
TAJUK: | Mencontohi dakwah Rasulullah s.a.w |
BAHAGIAN: | Ayat Kefahaman (Surah Ali Imran 159) |
FOKUS: | Istiqamah dan tawakal dalam berdakwah |
KAEDAH: | Perbincangan dan sumbangsaran |
BBM: | Buku rujukan PMR, buku teks dan papan tulis. |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh-tokoh Islam terdahulu beserta sirahnya. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hanya dua objektif tercapai. Pelajar kurang memberi kerjasama dalam melaksanakan tugasan kumpulan. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 04/08/2010 |
MASA: | 11.30-12.30 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | Penilaian PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dari buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan asas Fardhu Ain |
REFLEKSI KENDIRI: | Kelas berjalan dengan lancar. Sebahagian pelajar masih belum dapat menghabiskan penilaian PAFA mereka. |
TINGKATAN: | 1A/1B/1C |
TARIKH: | 04/08/2010 |
MASA: | 3.25-4.35 petang |
TAJUK: | Hijrah Rasulullah ke Madinah |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuangan dakwah Rasulullah |
KAEDAH: | Penceritaan, penjelasan dan perbincangan |
BBM: | Buku teks , buku rujukan PMR dan papan tulis |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani semangat dan pengorbanan dalam jihad kepada Allah yang ditunjukkan oleh golongan Muhajirin dan Ansar. |
REFLEKSI KENDIRI: | Hanya 2 objektif tercapai. Pelajar masih belum dapat menguasai tajuk perbincangan. Guru akan menbincangkan semula tajuk pada P&P yang seterusnya. |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 05/07/2010 |
MASA: | 11.30-12.40 tengahari |
TAJUK: | PAFA |
BAHAGIAN: | PENILAIAN PAFA |
FOKUS: | Pelajar menjawab soalan dalam buku PAFA |
KAEDAH: | Soal jawab |
BBM: | Buku PAFA |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Penguasaan dalam asas Fardhu Ain. |
REFLEKSI KENDIRI: | Pada sesi PAFA kali ini, pelajar yang sudah selesai menghabiskan PAFA diminta membaca kitab suci AL-Quran di bawah bimbingan guru. |
TINGKATAN: | 2I/2J |
TARIKH: | 05/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Saidina Abu Hurairah R.A Perawi Hadis |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuangan tokoh islam terdahulu |
KAEDAH: | Penerangan dan perbincangan |
BBM: | Buku teks, buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh-tokoh islam terdahulu beserta sirahnya. |
REFLEKSI KENDIRI: | Kesemua objektif tercapai. |
TINGKATAN: | 2E/2F |
TARIKH: | 06/08/2010 |
MASA: | 2.00-3.10 petang |
TAJUK: | Saidina Abu Hurairah R.A Perawi Hadis |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuangan tokoh islam terdahulu |
KAEDAH: | Penerangan dan perbincangan |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini, pelajar dapat:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani tokoh-tokoh islam terdahulu serta sirahnya |
REFLEKSI KENDIRI: | Kesemua objektif tercapai. Pelajar memberikan perhatian yang baik dalam tajuk ini. |
TINGKATAN: | 1G/1H |
TARIKH: | 06/08/2010 |
MASA: | 5.10-6.20 petang |
TAJUK: | Hijrah Rasulullah s.a.w ke Madinah |
BAHAGIAN: | Sirah Nabawiyyah |
FOKUS: | Perjuangan dakwah Rasulullah |
KAEDAH: | Penceritaan, sumbangsaran dan penjelasan. |
BBM: | Buku teks dan buku rujukan PMR |
OBJEKTIF PENGAJARAN: | Dalam P&P ini:
|
NILAI ISLAM HADHARI: | Meneladani semangat dan pengorbanan dalam jihad kepada Allah yang ditunjukkan oleh golongan Muhajirin dan Ansar. |
REFLEKSI KENDIRI: | dua objektif tercapai.pelajar kurang memberi tumpuan dalam P&P. |
No comments:
Post a Comment