~~~GURU PENJANA TRANSFORMASI NEGARA~~~

Monday, August 1, 2011

RPH MINGGU KE 30
































TARIKH:25 Julai 2011 (ISNIN)
KELAS:2G/2H 7& 2L
SUBJEKPENDIDIKAN MORAL
MASA:12.50-2.00 p.m (70 minit)
3.25-4.00 p.m (35 minit)
BIDANG/TEMA:Nilai Berkaitan Dengan Hak Kanak-kanak
NILAI/TAJUK:

  • Ibu Bapa Pelindung kanak-kanak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN:Dalam pnp ini, pelajar dapat:


  1. Mengenal pasti bahawa kanak-kanak berhak mendapat pendidikan dan perlindungan untuk menjamin kehidupan yang sempurna,

  2. Menjelaskan Hak yang dinikmati mereka.


      AKTIVITI:

      1. Menyalin nota.

      2. Membuat latihan dalam buku teks dalam ruangan fikir dan jawab (ms 144)

      3. Memveri pendedahan mengenai maksud sumbang mahram dalan ruangan glosari
      BBM:Buku teks dan buku rujukan
      REFLEKSI KENDIRI:Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dibawa berbincang dengan guru mengenai isu-isu semasa yang sering menimpa kanak-kanak dan juga sumbang saran mengenai hak kanak-kanak mendapat pendidilkan.


































      TARIKH:26 Julai 2011 (SELASA)
      KELAS:3L, 3E/3F & 3B/3C
      SUBJEK:Pendidikan Moral
      MASA:
      12.50-2.00 p.m (70 minit)
      2.00-3.10 p.m (70 minit)
      4.00-5.10 p.m (70 minit)
      BIDANG/TEMA:
      Nilai Berkaitan dengan Hak Asasi Manusia

        NILAI/TAJUK:
        Wanita Insan Istimewa
        OBJEKTIF PEMBELAJARAN:
        Dalam pnp ini, pelajar dapat:


        1. Memahami dan mengenal pasti hak wanita sebagai ibu dan isteri.

        2. Menerima wanita sebagai anggota penting dalam keluarga.

        3. Menghormati peranan wanita sebagai ibu yang menguruskan rumah tangga.


            AKTIVITI:


            1. Sumbang saran dalam mengetahui peranan wanita dalam pembangunan masyarakat. .

            2. Menyalin nota.

            3. Perbincangan dalam ruangan bincangkan bersama-sama ms 153 dalam buku teks.
            BBM:
            Buku teks dan buku rujukan
            REFLEKSI KENDIRI:Kelas berjalan dengan lancar.































            TARIKH:27 Julai 2011 (RABU)
            KELAS:2H, 2I & 2K
            SUBJEK:Pendidikan Moral
            MASA:2.00-3.10 p.m (70 minit)
            3.25-4.35 p.m (70 minit)
            5.10-6.20 p.m (70 minit)
            BIDANG/TEMA:

            • Menghormati Hak Wanita Tanggungjawab Bersama.
            OBJEKTIF PEMBELAJARAN:
            Dalam pnp ini, pelajar dapat:


            1. Mengikhtiraf wanita sebagai golongan yang berkebolehan, berpotensi dan bermaruah.

            2. Menjelaskan sumbangan wanita dalam pembangunan negara.


                AKTIVITI:

                1. Membina peta aliran yang menunjukkan peranan wanita dalam keluarga serta negara.

                2. Menyalin nota dari Guru.
                BBM:Buku teks dan buku rujukan.
                REFLEKSI KENDIRI:Kelas berjalan dengan lancar.Dalam ruangan "Tahukah Anda" guru mengajak pelajar berbincang mengenai Hari Wanita yang disambut setiap tahun.


































                TARIKH:28 Julai 2011 (KHAMIS)
                KELAS:2L & 2K
                SUBJEKPENDIDIKAN MORAL
                MASA:3.25-4.00 p.m (35 minit)
                5.10-6.20 p.m (70 minit)
                BIDANG/TEMA:Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
                NILAI/TAJUK:
                  Menghormati Hak Wanita Tanggungjawab Semua
                    OBJEKTIF PEMBELAJARAN:Dalam pnp ini, pelajar dapat:


                    1. Mengikhtiraf wanita sebagai golongan yang berkebolehan, berpotensi dan bermaruah.

                    2. Menjelaskan sumbangan wanita dalam pembangunan negara.




                            AKTIVITI:

                            1. Menyenaraikan segala

                            2. Menyalin nota dari guru.
                            BBM:Buku teks dan buku rujukan.
                            REFLEKSI KENDIRI:Kelas berjalan dengan lancar.Pelajar dengan mudah memahami tajuk.



















                            TARIKH:28 Julai 2011 (KHAMIS)
                            KELAS:3A/3B/3C
                            SUBJEK:Pendidikan Moral
                            MASA:
                            4.00-4.35 p.m (35 minit)
                            AKTIVITI:


                            1. Latihan Pengukuhan berpandukan nilai berkaitan dengan hak melindungi kanak-kanak

                            2. Penerangan ringkas mengenai peranan-peranan masyarakat sama ada golongan ibu bapa, guru dan media massa dalam memastikan hak golongan kanak-kanak terus dijaga.























                            TARIKH:29 Julai 2011 (JUMAAT)
                            KELAS:3F & 3L
                            SUBJEKPENDIDIKAN MORAL
                            MASA:2.00-3.10 p.m (70 minit)
                            3.10-3.45 p.m (35 minit)
                            AKTIVITI:Semua pelajar dibawa oleh guru ke perpustakaan sekolah dalam sesi ruangan membaca.
                            REFLEKSI KENDIRI:Kelas berjalan dengan lancar.































                            TARIKH:29 Julai 2011 (JUMAAT)
                            KELAS:2I
                            SUBJEK:Pendidikan Moral
                            MASA:
                            5.10-6.20 p.m (70 minit)
                            BIDANG/TEMA:
                            Nilai Berkaitan dengan menhormati Hak Wanita
                            OBJEKTIF PEMBELAJARAN:
                            Dalam pnp ini, pelajar dapat:


                            1. Mengikhtiraf Wanita sebagai golongan yang berkebolehan, berpotensi dan bermaruah.

                            2. Menjelaskan sumbangan wanita dalam pembangunan negara.

                              AKTIVITI:


                              1. Menyalin nota

                              2. Membuat latihan
                              BBM:
                              Buku teks dan buku rujukan
                              REFLEKSI KENDIRI:kelas berjalan dengan lancar.


































































                              No comments:

                              Post a Comment